دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ماری جوانا یا تریاک. مسیله اینست

خسته و کوفته از Jazz Festival برگشته و با رخوت دلپذیر حاصل از اجراهای عالی موسیقی مشغول داونلود پادکست و خواندن Tech Blog و غیره می شوم. در این بین سایت بالاترین تبلیغ علی سنتوری را لینک کرده و کلیک می کنم و کلی با تریلرش و بازی رادان سرکیف می شوم.
آن طور که بر میاد گلشیفته همشهری ما(که از نزدیک یک بار پارسال در تورنتو افتخار دیدنش را داشتم) به خاطر اعتیاد جناب بهرام خان، ایشان را رها می کند و بهرام خان هم در پی از دست رفتن عشقشان افسرده و ناامید می شوند.
سوال: چرا در ایران مواد مخدر رایج، حشیش و تریاک و هرویین است؟ بحث قرص ها را نقدا خط می گیرم تا بعدا به طور مفصل تر خدمتشان برسم . چرا در کانادا کشیدن ماری جوانا یا همان وید یا هر معادل دیگری که بر آن بگذاریم آزاد است؟ چرا تا به حال کسی را که معتاد به هرویین و یا تریاک باشد ندیده ام. آیا کوکایین بهتر است یا هرویین تر؟

جواب: در کاندا اداره کنندگان جامعه به دنبال به دست آوردن سود با نابود کردن نسل جوان و پویای جامعه که قرار است کشور را بسازند، نیستند.* ماری جوانا که در بین دانشجویان و در خیلی از پارتی ها به شدت استفاده می شود اعتیاد آور نیست و ضررش تا جایی که من دیده ام و شنیده ام(مطالعه نکرده ام)از بقیه کمتر است.
همان طور که در زمان شاه فقید، اشرف در بازار مواد مخدر حرف اول را می زد در حکومت فعلی هم اشرف زمان قطعا به قیمت نابودی زندگی جوانان سرخورده(که البته با توجه به شرایط ایده آل ایران بعد از انقلاب شکوه مند اسلامی اصلا یافت نمی شود) به مال و منال بسیار قابل توجهی دست یافته و این ممکن نیست مگر به قیمت تطمیع عزیزانی که به امر مبارزه با این مواد نعشه کننده اشتغال دارند. قطعا برای دلیری که برای نان شبش شرمنده زن و بچه اش هست چشم پوشی از خرده فروشان این مواد، سخت نیست و رده سرباز غیور و خرده فروش را ترفیع بده تا برسی به عزیزی که در پلیس حقوق مکفی می گیرد و توزیع کننده عمده ای که قطعا پدرخوانده ای است که قدرتش برایش مصونیت کامل آورده و نیازی به رشوه دادن نداره.
جدا اگر کسانی که ادعای مبارزه با مواد مخدر را دارند، خود درگیر ترانزیت مواد مخدر در ایران نبودند به قطع با توجه به هزینه سرسام آوری ک سالانه صرف مبارزه با آن میشود و حجم زیاد شکری که در مراسمی شکوهمند سوزانده می شود تا الان میزان اعتیاد بسیار بسیار کمتر از آماری بود که در حال حاضر موجود است یا اینکه راهکاری حداقل برای جایگزینی هرویین با مخدری کم ضررتر شده بود. خیلی جالب است که اگر با راننده های کامیون صحبت کنی به راحتی باراندازهای مواد مخدر را که سالهاست تغییر نکرده برایت می گوید….
یا یکی از اساتید مخدر باز در تورنتو صحبت می کردم و از یکی از دوستان ایرانیش می گفت که Opiumیا همان تریاک خودمان را می کشید. نه تنها او را احمق خطاب می کرد بلکه بسیار متعجب بود از اینکه کسی می تواند به راحتی به تریاک در ایران دسترسی داشته باشد.

*برای رهایی از هر گونه اتهام این نکته را هم اضافه می کنم که بنده به شخصه تنها دوره ای که به دنبال دود بوده ام سال اول دانشگاه بود( به دلیل فضای نشاط آور و امیدوار کننده دانشگاه که نوید از آینده ای روشن می داد) که پیپی بسیار شیک ابتیاع کردیم با وسایل کامل که در پی کشف شدن توسط خواهر گرام به پدر هدیه اش کردیم و در حال حاظر تنها اگر موقعیتی باشد قلیانی میکشیم که البته از آن هم حدالامکان حذر می کنم.

10 دیدگاه دربارهٔ «ماری جوانا یا تریاک. مسیله اینست»

اولا سنتوری نه علی سنتوری D:

دوما کانابیس (حشیش ، ماری جوانا) تقریبا کارکرد مشابهی دارند ، فقط درصد THC متفاوتی دارند که حشیش درصد بیشتری داره (فکر کنم 3،4 برابر بیشتر) ؛ در ضمن از اونجائیکه من میدونم مصرف کانابیس در جوامع غرب تقریبا آزاد مخصوصا از نوع ماری جوانا به همین دلیل که مصرفش زیاد تر از بقیه به نظر میرسه (البته من فکر میکنم که اینم سیاست جالبیه که باعث میشه جوانان و جذب خودش بکنه تا طرف دیگر مواد کشیده نشوند چون ضررش خیلی خیلی کمتر از بقیه است)

سوما مواد مخدر اعتیاد آوری که ذکر کردی همه جا هست و مصرف هم میشه ولی بازم طبق معمول جنس خوب و میفرستن اونور آشغالاشو نگه میدارن اینور واسه ملت خودمون… تازه کلی هم قرص و آشغال دیگه هم قاطیش میکنن و …

از اونجائیکه کامنت داره طولانی تر از پست میشه سخن کوتاه کرده و تا آوردگاه ادبی دیگر ، بدرود.

سلام پسر

مدت ها بود که فکر می کردم بواسطه مشغلات فراوان خاطره نویسی نمی کنی ولی خب با باز کردن لینک ارسالی متوجه اشتباهم شدم بگذریم خوشحالم که حالت خوبه و هنوز هم فکر می کنی که در مملکت ما مشکلاتی وجود داره چون اینجا بعضیا به این نتیجه رسیدن یا در حال رسیدن هستند که در مملکت ما مشکلی وجود ندارد و همه چی درست دارد عمل می کند

مجتبی جان
اول اسم اصلی فیلم مهرجویی در ابتدا علی سنتوری بود که بعدا بر اثر اجبار به سنتوری تغییر کرد.
ثانیا تمام مواردی که در باب ماری جوانا و غیره آوردی تماما در تایید پست من بود و با اصطلاح فرانسویها کامپییلمان بود. فلذا سپاس.

ثالثا بالغ بر صد نوع مواد مخدر از خانواده LSD موجود است که در کلاب ها و … مصرف می شوند ولی به محبوبیت ماری جوانا نیست و به دلیل خالص بودنشان اثرات سوپر وحشتناک مشابه آن در ایران را ندارد. ضمنا مواد مخدری که در کتگوری قرصها قرار می گیرند کاملا در غرب تولید می شوند و آنچه که تو آن را ناخالص می نامی، حاصل فرصت طلبی افرادی است که با غیر خالص کردن این قرصها دنبال سودهای کلان هستند

سلام
فقط می خواستم بگم در اثر حشر و نشر با اونور آبی ها فارسیت نم کشیده و غلط دیکته ای هات زیاد شده. ولی حال ندارم بگم چی بودن. چند تا پست اخیرتو مرور کنی متوجه می شی.
دور از اعتیاد باشی!

ظاهرا خدا و پيغمبر و جبرئيل و تمامي ملائك دست به دست هم داده اند و هم قسم شده اند كه اين مملكت را از تخت شوكت و شرافت فروآورند و بر خاك مذلت و فقر و مسكنت بنشانند”الحمدلله الذي صدقنا وعده” و چنان اين مرز و بوم را پريشان كردند كه شايد اگر دانشمندان بني آدم دو هزار سال دامن همت به كمر زنند تا اين مملكت را از غرقاب هلاكت نجات دهند، نتوانند.
حاكمان بزرگ و كوچكي با سلاح دين، كه به
تعبير صائب تبريزي بزرگي عمامه و قطر شكم را در جاي فضيلت نا موجود گذاشتند و سراسر تاريخ اسلامي مملكت را به صورت يك سوپر ماركت دين فروشي و ريا و دروغ هميشه آميخته با خون و مرگ و اختناق درآوردند
مسلما خود ملت ما نيز سهم خويش را در اين تراژدي آفريني بر عهده دارد.

من از مار ميترسم
مار مثل قطاره – سهراب ميگه اين قطاره سياست ميبرد – چه خالي ميرفت
من ميخوام ماري جون رو تست كنم – اما وقت زياده
چرا انقدر عصباني هستي ؟ – من خوابم مياد
صبح همتون بخير باشه – نمره هاتون 12 باشه
من ميخوام زود تر بميرم – ولش كن وقت زياده – جاي من گرمه – فكرم آزاده
خودم رو ميشناسم – هر چند اينم يه دروغه

Hey there! This post could not be written any better! Reading this post reminds me of my old room mate! He always kept talking about this. I will forward this write-up to him. Pretty sure he will have a good read. Thank you for sharing!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.